نغمه الوندی؛ رحمت میرزایی؛ محمد جعفر تارخ
دوره 11، شماره 30 ، مهر 1393، ، صفحه 98-128
چکیده
در این تحقیق، ابتدا با مطالع هى منابع مختلف فاکتورهاى مؤثر بر موفقیت پیاد هسازى سیست مهاىمدیریت دانش شناسایى شد هاند. پس از آن با استفاده از آزمو نهاى آمارى و ب هکارگیرى نر مافزارا سپ ىا ساس وضعیت این فاکتورهاى در شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین بررسى شدتا از این طریق تعیین شود که شرکت یا دشده آمادگى لازم ب همنظور پیاد هسازى ...
بیشتر
در این تحقیق، ابتدا با مطالع هى منابع مختلف فاکتورهاى مؤثر بر موفقیت پیاد هسازى سیست مهاىمدیریت دانش شناسایى شد هاند. پس از آن با استفاده از آزمو نهاى آمارى و ب هکارگیرى نر مافزارا سپ ىا ساس وضعیت این فاکتورهاى در شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین بررسى شدتا از این طریق تعیین شود که شرکت یا دشده آمادگى لازم ب همنظور پیاد هسازى این سیستم را داردیا خیر. نتایج ب هدس تآمده نشان م ىدهد که شرکت آمادگى لازم ب همنظور پیاد هسازى این سیستم رانداشته و باید قبل از پیاد هسازى اقداماتى براى برطر فسازى نبود آمادگى انجام دهد. از این میان عاملفرهنگ و فناورى اطلاعات و ارتباطات ب هترتیب بیشترین و کمترین اولویت براى انجام اصلاحات رادارند.
محمد جعفر تارخ؛ رحمت میرزایی سروکلائی؛ نغمه الوندی
دوره 9، شماره 25 ، تیر 1391، ، صفحه 51-84
چکیده
در این تحقیق، ابتدا با مطالعه منابع مختلف شکافهای پیادهسازی سیستمهایمدیریت دانش شناسایی شدهاند. بهمنظور بررسی شکافهای مدیریت دانش درشرکت ایران خودرو از چارچوب ارائه شده توسط لین و تی سنگ به عنوان پایهتحقیق استفاده شده است. پس از آن با استفاده از آزمونهای آماری و بکارگیرینرم افزار اس پی اس اس وضعیت این شکافها در نمونه انتخابی مورد ...
بیشتر
در این تحقیق، ابتدا با مطالعه منابع مختلف شکافهای پیادهسازی سیستمهایمدیریت دانش شناسایی شدهاند. بهمنظور بررسی شکافهای مدیریت دانش درشرکت ایران خودرو از چارچوب ارائه شده توسط لین و تی سنگ به عنوان پایهتحقیق استفاده شده است. پس از آن با استفاده از آزمونهای آماری و بکارگیرینرم افزار اس پی اس اس وضعیت این شکافها در نمونه انتخابی مورد بررسی قرارگرفت تا از این طریق تعیین گردد شرکت جهت پیادهسازی سیستم مدیریت دانشخود با کدامیک از این شکافها روبرو است و در حال حاضر این شکافها در
شرکت دارای چه وضعیتی هستند و در جهت رفع کدامیک از آنها باید سریعتر اقدامنمود. نتایج بدست آمده نشان میدهد که تمامی شکافهای مورد بررسی چارچوبدر شرکت نیز به چشم میخورد و در تمامی موارد وضعیت شکافها متوسط و روبه ضعیف ارزیابی شده است که باید پیش از پیادهسازی این سیستم در جهتبرطرف نمودن آنها اقدام نمود.
محمد جعفر تارخ؛ کبری شریفیان
دوره 6، شماره 17 ، مهر 1386، ، صفحه 153-181
چکیده
امروزه مدیریت ارتباط با مشتری فقط یک مزیت رقابتی نیست بلکه شناسایی و جذب مشتریان وفادار و نگهداشتن آنها برای ادامه حیات در بازار رقابت، امری ضروری است. بانک ها و موسسات اعتباری در گذشته به علت محدودیت تنوع خدمات و عدم دسترسی به اطلاعات مشتریان، از روشهای ساده کیفی جهت سنجش اعتبار مشتریان خود استفاده می کردند ولی امروزه به دلیل وجود ...
بیشتر
امروزه مدیریت ارتباط با مشتری فقط یک مزیت رقابتی نیست بلکه شناسایی و جذب مشتریان وفادار و نگهداشتن آنها برای ادامه حیات در بازار رقابت، امری ضروری است. بانک ها و موسسات اعتباری در گذشته به علت محدودیت تنوع خدمات و عدم دسترسی به اطلاعات مشتریان، از روشهای ساده کیفی جهت سنجش اعتبار مشتریان خود استفاده می کردند ولی امروزه به دلیل وجود بانکداری الکترونیکی ثبت اطلاعات تراکنشی مشتریان راحت تر صورت می گیرد و همین امر موجب شده است روش های کمی جایگزین روش های کیفی شود.
در بررسی های انجام شده یکی از مشکلات بانک ملت عدم شناسایی مشتریان و عدم اتخاذ تصمیمات مناسب مدیریت و سلیقه ای بودن تصمیمات در برخورد با مشتریان می باشد. بنابراین در این تحقیق به منظور شناسایی مشتریان بانک ملت و تدوین استراتژی مناسب برای برخورد با آنها از داده کاوی و ابزار آن مانند الگوریتم ژنتیک و الگوریتم میانگین k استفاده شد. بدین منظور ابتدا بانک ملت و بانک اطلاعاتی آن در بخش های مختلف بررسی شد پس از استخراج داده از بانک اطلاعاتی و پاک سازی آن مشتریان در گروه های مختلف، با استفاده از الگوریتم میانگین k به دو روش فازی و غیر فازی گروه بندی شدند. برای تعیین تعداد بهینه خوشه ها ابتدا مجددا با استفاده از الگوریتم ژنتیک مشتریان در گروه های مختلف تقسیم بندی شده با استفاده از روابط خاص تعریف شده تعداد بهینه خوشه ها تعیین شد. برای ارزیابی کیفیت خوشه های بدست آمده از معیار سنجش تراکم خوشه ها استفاده شد. سپس با استفاده از معیارهای تازگی مراجعه هر مشتری، تکرار مراجعات آنها و ارزش پولی هر مشتری ارزش خوشه ها تعیین شد و در انتها برای تحلیل خوشه ها و تبیین استراتژی مناسب هر خوشه از هرم ارزش مشتری استفاده می شود. در انتها نیز از درخت تصمیم گیری قوانین شناسایی مشتریان جدید استخراج شد.